25-01-16

Het doorbreken van de geluidsmuur is FAKE

a.jpgGeen enkel vliegtuig vliegt sneller dat de “helft van de geluids-snelheid in de lucht ter plaatse”.
Het doorbreken van de geluids-snelheid is totaal onmogelijk. Men kan wel ongeveer de “helft” van de geluids-snelheid halen. De samengedrukte molecules veroorzaken een “plaatselijke dichtheidsverandering” die zich als een drukgolf verplaatst. Bij de “helft van de geluidssnelheid” ontstaat een merkbare “geluidsknal”, die heel de tijd te horen is in de nabijheid van het vliegtuig, zolang het vliegtuig aan de “halve geluids-snelheid” blijft vliegen.
De gedachte dat men met een nog hogere snelheid MINDER WEERSTAND zou krijgen, terwijl men op dezelfde hoogte blijft (en dus met dezelfde soort molecules wordt geconfronteerd) is TOTAAL ABSURD…, omdat een hogere snelheid automatisch betekent dat men “in dezelfde tijd” meer afstand aflegt en dus tegen meer molecules botst die DAARDOOR voor meer afremming zullen zorgen…

Eenzelfde fenomeen ziet men ook bij het springen uit een vliegtuig. Er ontstaat een “terminale valsnelheid” die men niet echt kan overschrijden.
De bewering dat Felix Baumgarter vanuit een “heliumballon van 30 km hoogte” door de geluidsmuur is gevallen, is dus ook absurd.
Hij zit daar wel in een gebied met lichtere en snellere molecules dan op zeeniveau, maar de bereikte snelheid van 1.300km/u is ook ‘daar’ maar de “helft van de geluids-snelheid op die hoogte”…

Op zeeniveau bedraagt deze geluids-snelheid zo’n 1.200km/u=340m/s. Op “15km hoogte” bedraagt het zo’n 2.000km/u.

Dit is een gevolg van het feit dat lichte moleculen zoals waterstof (H2) en Helium(He) bij de botsing met een zwaardere molecule zoals stikstof (N2) of zuurstof (O2) met een grotere snelheid wegbotsen dan de snelheid van de zwaardere molecule. Gemiddeld zullen er dus veel meer trage molecules op zeeniveau zitten, dan op 10km hoogte.

Dit alles volgt uit de wet van “actie en reactie”, waarbij de reactie-kracht van de eerste molecule gelijk is aan de actie-kracht van de tweede molecule, maar tegengesteld in richting.
Bij zo’n botsing geldt dan “F=m*a=F1=F2=m1*a1=m2*a2”
Bij eenzelfde kracht zal de “versnelling of snelheidsverandering” dus het grootste zijn bij de lichtere molecules…

Om hogervermelde redenen ligt het dus ook voor de hand dat men dus veel minder wordt afgeremd op een hogere hoogte.

Men kan alzo nooit sneller dan 600km/u voor een TGV (of een laagvliegende F16). Op een hoogte van 10km haalt men ook niet meer dan 1000km/u, zoals men op 15km ook nooit sneller gaat dan 1.200km/u, ook niet met een Concorde.

Al die verhalen dat men sneller gaat dan de geluidsmuur of geluids-snelheid is ABSURD. De bewering dat men vervolgens zelfs 30-keer sneller kan dan de geluids-snelheid is TOTAAL ABSURD, maar het wordt wel geloofd, aangezien men “die“ snelheid nodig heeft voor een “ruimtebaan rond de aarde zoals bij de I.S.S.-ROCK-E.T.…

 

19:25 Gepost door Mark Peeters | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook | |

De commentaren zijn gesloten.